FANDOM

  • Γκαστόνε Γκάντερ
  • Gallery

Γκαστόνε Γκάντερ
Croppedimage318436-gastoneintera

Πλήρες ΌνομαΓκαστόνε Γκάντερ
ΦύλοΑρσενικό
ΕίδοςΠάπια
ΚατοικίαΛιμνούπολη
Κοντινοί συγγενείςΓουσταύος Γκάντερ (πατέρας), Δάφνη Ντακ (μητέρα), Μπαρούτης Ντακ (θείος), Ντόναλντ Ντακ (ξάδερφος)
ΔημιουργόςΚαρλ Μπαρκς
Πρώτη εμφάνισηΙστορία: Wintertime Wagers (Χειμερινά Στοιχήματα)
6403 Γκαστόνε Γκάντερ

Δείτε και άλλες πληροφορίες στην ΚΟΜΙΞ Wiki!

Ο Γκαστόνε είναι ήρωας της Ντίσνεϋ.

ΙστορίαEdit

Είναι γνωστός ως το πιο τυχερό παπί στον κόσμο, όμως αυτή η απίστευτη τύχη του προστέθηκε αργότερα στον χαρακτήρα και δεν ήταν μέρος της αρχικής βασικής ιδέας. Η τύχη του άρχισε να εμφανίζεται στην ιστορία Race to the South Seas (Αναμέτρηση στον Νότιο Ειρηνικό). Η υπερβολική ανταγωνιστικότητα που υπάρχει ανάμεσα σε αυτόν και τον ξάδερφο του, τον Ντόναλντ Ντακ ξεκίνησε από το γεγονός ότι και οι δύο θέλουν να διεκδικήσουν την Νταίζυ Ντακ και εμφανίστηκε στην ιστορία Donald's Love Letters (Το ραβασάκι).

Ο Γκαστόνε, με έναν εντελώς διεστραμμένο τρόπο, καταφέρνει να είναι ειλικρινής, πιστεύοντας ολόψυχα στον ίδιο του τον μύθο! Όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει ο Μπάρκς, μοιάζει να έχει βγεί από τις σελίδες ενός παραμυθιού: «Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένας βασιλιάς, τόσο αφάνταστα τυχερός που τίποτε κακό δεν του συνέβαινε ποτέ!». Με αυτόν τον τρόπο, η ιστορία του Γκαστόνε γίνεται ένα παραμύθι του οποίου το τέλος γνωρίζουμε ήδη: ο τυχερός ξάδελφος περνιέται για ήρωας, γιατί, απλώς, ερμηνεύει τον εαυτό του με όρους ηρωικούς, χλευάζοντας τον Ντόναλντ που είναι «συνηθισμένος» και «κοινότοπος». Ο τελευταίος, μάλιστα, τυχαίνει να είναι ιδιαίτερα ευκολόπιστος, με αποτέλεσμα να παρασύρεται από τον αστραφτερό μύθο του «επιτυχημένου εξάδελφου» και να κάνει το λάθος να θεωρεί τον Γκαστόνε πρότυπο για την προσωπική του ευτυχία. Στις σπάνιες περιπτώσεις που ο Γκαστόνε υποτροπιάζει, ο Ντόναλντ μεταμορφώνεται σε ένα ανόητα αισιόδοξο, θρασύτατο και αυτάρεσκο παπί. Για να εξισορροπήσει τον ζυγό της τύχης που τον αδικεί καταφανώς και για πολύ καιρό, υιοθετεί ανορθόδοξες μεθόδους, για να φτάσει τελικά να δρέψει τους καρπούς της ίδιας του της συντριβής! Μπορεί, λοιπόν, ο Γκαστόνε να καυχιέται για την τύχη και για τα ηρωικά του κατορθώματα, όμως, τελικά, εκείνος που αγωνίζεται να γίνει ήρωας δεν είναι άλλος από τον Ντόναλντ!

Η μοναδική φίλη του Γκαστόνε είναι η θεά Τύχη! Πάντως, έχει και ανταγωνιστές, όπως ο Ντόναλντ Ντάκ, Σκρουτζ Μακ Ντακ, Χιουη, Λιουη και Ντιουη, Μάτζικα Ντε Σπελ. Ζει στη Λιμνούπολη, αλλά ο δημιουργός του, Καρλ Μπαρκς, δεν έχει αποκαλύψει ποτέ τον ακριβή τόπο κατοικίας του.

Ο Γκαστόνε του ΜπαρκςEdit

Donald vs gladstone

Ο Ντόναλντ εναντίον του Γκαστόνε. Οι μεταξύ τους σχέσεις ήταν, είναι και θα είναι για πάντα εχθρικές. Είναι πολύ σπάνιο να συναντήσουμε σε ιστορίες τα δύο ξαδέρφια να συνεργάζονται και να είναι αγαπημένα, χωρίς να εξυπηρετήται κάποιο συμφέρον.

Ο Παπιάνθρωπος τοποθέτησε τον Γκαστόνε έξω από το παιχνίδι των κοινωνικών συμβατικοτήτων αλλά και από την ηθική της σκληρής δουλειάς, στην οποία πιστεύει ολόψυχα ο θείος Σκρούτζ: θέλοντας να κάνει τον χαρακτήρα του Γκαστόνε «εξακολουθητικά αντιπαθητικό», ο Κάρλ Μπάρκς τον παρουσίασε να μην έχει ποτέ του εργαστεί, την ίδια στιγμή που συγκεντρώνει πάνω του την εύνοια όλης της τύχης του κόσμου. Εάν αυτός δεν είναι ο ορισμός της έννοιας της αδικίας, τότε ποιος είναι; « Η τύχη σου δεν θα ήταν τόσο καλή εάν η δική μου δε ήταν τόσο κακή!», καταμαρτυρεί ο Ντόναλντ στον ξάδερφό του, για να λάβει την αυθαδέστατη απάντηση του Γκαστόνε: «Μην προσπαθείς να μου κλέψεις την δόξα, ξάδελφε! Ήμουν και θα είμαι πάντα τυχερός!».

Wintertime WagersEdit

Γκαστονε

Ο Γκαστόνε όπως πρωτοεμφανίστηκε στην ιστορία Χειμερινά Στοιχήματα. Παρατηρείται μια διαφορά στο ράμφος και στα μαλλιά σε σχέση με τον Γκαστόνε όπως τον ξέρουμε σήμερα

Όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, έτσι και ο Γκαστόνε Γκάντερ, (Gladstone Gander) γνωστός ως Γκαστόνε, είναι δημιούργημα του θρυλικού σχεδιαστή κόμικς, του Καρλ Μπαρκς. Πρωτοεμφανίστηκε το 1948 στο Walt Disney's Comics and Stories 88, τον Ιανουάριο του 1948, με την ιστορία Wintertime Wagers (Χειμερινά Στοιχήματα)[1].

Στην πρώτη εμφάνιση, ο Γκαστόνε δεν ήταν παρα μία αντανάκλαση της προσωπικότητας του Ντόναλντ και τον καταδίωκε για το παράτολμο στοίχημα που είχε βάλει το καλοκαίρι. Ο καυχησιάρης ανταγωνιστής του Ντόναλντ περπατά στον δρόμο ράμφος δίπλα στον ήρωά μας και κομπορρημονεί ασταμάτητα σε ένα διαγωνισμό καυχησιολογίας.

Ο ανταγωνισμός δύο καυχησιάρηδων: Αυτό ήταν ένα καλό θέμα για μία ή δύο ιστορίες το πολύ, όμως ο Μπάρκς θέλησε να κάνει τον αντίπαλο του Ντόναλντ «διαχρονικά αντιπαθητικό». Έτσι, χάρη στα τεχνάσματα του σχεδιαστή του, ο Γκαστόνε προικίζεται τελικά με την εύνοια μια ανεξάντλητης τύχης, σε αντίθεση με τον φτωχό, κακότυχο και γκαφατζή Ντόναλντ. Η αριστοτεχνική αυτή κίνηση του Κάρλ Μπάρκς ανύψωσε τον Γκαστόνε στο επίπεδο του μύθου, μεταμορφώνοντάς τον σε κάτι περισσότερο από έναν ισχυρό σωσία. Το αποτέλεσμα είναι ένα νέο παπί που ενσαρκώνει όλα όσα ήθελε να είναι ο ταλαίπωρος Ντόναλντ: επιτυχημένος, αλαζόνας και εξασφαλισμένος εφ’ όρου ζωής! Ο Γκαστόνε είναι πάντα «ελεύθερος και ωραίος»!

Μια εκδοτική με το όνομά του!
H εκδοτική Gladstone (Γκαστόνε στα ελληνικά) ιδρύθηκε το 1986 και σταμάτησε να εκδίδει το 1990, ενώ ξαναξεκίνησε το 1993 και ξανασταμάτησε το 1998. Το όνομά της είναι εμπνευσμένο από τον Γκαστόνε, και διαλέξαν αυτό το όνομα για να φέρει τύχη στην εκδοτική...

Ο Γκαστόνε του ΡόσαEdit

Gladston

Ο Γκαστόνε στο Γενεαλογικό δέντρο του Ρόσα

Ο Ρόσα έχει χρησημοποιήσει τον Γκαστόνε αρκετές φορές στις ιστορίες του, στις οποίες βρίσκεται συνήθως αντιμέτωπος με τον Ντόναλντ. Ωστόσο η μία και μοναδική ιστορία του που έχει σαν κεντρικό πρωταγωνιστικό θέμα την τύχη του Γκαστόνε είναι η ιστορία Τύχη Γιαλαντζί, όπου ο Γκαστόνε ισχυρίζεται πως κουρελιάζει τον νόμο τον πιθανοτήτων, και τα ανιψάκια προσπαθούν να επωφεληθούν από αυτό και να βοηθήσουν έτσι το θείο τους.

Σύμφωνα με το γενεαλογικό δέντρο του Ντον Ρόσα είναι γιός του Γουστάβου Γκάντερ και της Δάφνης Ντάκ αλλά κατά το γενεαλογικό δέντρο του Καρλ Μπαρκς που το δημιούργησε το 1950 ο Γκαστόνε είναι υιοθετημένος από τον Γουστάυο Γκάντερ και την Ματίλντα Μακ Ντακ.

Ονόματα ανά τον κόσμοEdit

Ονόματα του Γκαστόνε ανά τον κόσμο
Παρακάτω εμφανίζονται τα ονόματα του Γκαστόνε σε διάφορες χώρες του κόσμου.
  • Αραβικές χώρες: محظوظ
  • Βέλγιο: Jonathan le Veinard
  • Βιετνάμ: Ngỗng Gladstone
  • Βουλγαρία: Гладстоун
  • Βραζιλία: Gastão
  • Γαλλία: Gontran Bonheur
  • Γερμανία: Gustav Gans
  • Δανία: Fætter Højben
  • Εσθονία: Hans Hani
  • ΗΠΑ: Gladstone Gander
  • Ινδονησία: Untung Angsa
  • Ισλανδία: Hábeinn
  • Ισπανία: Narciso Bello
  • Ιταλία: Gastone
  • Κίνα: 葛莱史东 (απλουστευμένα) /葛萊史東 (παραδοσιακά)
  • Κολομβία: Pánfilo Ganso
  • Κροατία: Cakani Cajo
  • Λεττονία: Cietsmaidis
  • Λιθουανία: Žąsinas Pilypas
  • Μεξικό: Pánfilo Ganso
  • Νορβηγία: Anton
  • Ολλανδία: Guus Geluk
  • Πολωνία: Goguś
  • Πορτογαλία: Gastão
  • Ρουμανία: Gladstone Gâscanul
  • Ρωσία: Глэдстоун Гендер
  • Σερβία: Цакани Цаја (κυριλλικοί χαρακτήρες) /Cakani Caja (λατινικοί χαρακτήρες)
  • Σουηδία: Alexander Lukas
  • Τουρκία: Donald Amca
  • Τσεχία: Gusta
  • Φινλανδία: Hannu Hanhi
  • Χιλή: Glad Consuerte

ΠαραπομπέςEdit

  1. Βλ. Ιστορία: Χειμερινά στοιχήματα στην ΚΟΜΙΞ Wiki

Εξωτερικοί σύνδεσμοιEdit

Ντόναλντ Ντακ
Γενικά Η βιογραφία του Ντόναλντ Ντακ · Οικογένεια Ντακ · Λιμνούπολη · Το Σπίτι του Ντόναλντ · Το 313 · Φάντομ Ντακ · Πράκτορας Ντακ · Οι Τρεις Καμπαλέρος · Π.Α.Π.Ι. 2991725403 ee23d67ec1
Κοντινά του πρόσωπα Συγγενείς Μπαρούτης Ντακ · Βολκάνα Μακ Ντακ · Ντέλλα Ντακ · Χιούη, Λιούη και Ντιούη Ντακ · Σκρουτζ Μακ Ντακ · Γκαστόνε Γκάντερ · Φέθρυ Ντακ · Γιαγιά Ντακ · Πασχάλης Χήνος · Ντάκυ · Λούντβιχ Φον Ντρέηκ
Φίλοι Νταίζυ Ντακ · Χοσέ Καριόκα · Παντσίτο Πιστόλες · Κύρος Γρανάζης · Μπαμ Μπαμ · Μπόλιβαρ
Ανταγωνιστές Κύριος Τζόουνς · Μουργόλυκοι · Μάτζικα Ντε Σπελ
Projects Οικογένεια του Ντόναλντ Project · Φίλοι και ανταγωνιστές του Ντόναλντ Project · Άλλοι σημαντικοί χαρακτήρες του σύμπαντος των Ντακ Project
Σημαντικοί δημιουργοί Πρωτοπόροι Ουώλτ Ντίσνεϋ · Τζακ Χάννα · Αλ Ταλιαφέρρο · Καρλ Μπαρκς · Τόνυ Στρομπλ · Ρομάνο Σκάρπα · Βίκαρ
Νεότεροι Ντον Ρόσα · Ουίλλιαμ Βαν Χορν · Μάρκο Ρότα · Ντάαν Γίππες · Ντάνιελ Μπράνκα · Μάου Χέυμανς · Φρέντυ Μίλτον · Κάρι Κορχόνεν
Project Δημιουργοί του Ντόναλντ Project
Project Ντόναλντ Ντακ Project