FANDOM

  • Ουώλτ Ντίσνεϋ
  • Gallery

Ουώλτ Ντίσνεϋ
Walt-Disney

Πλήρες ΌνομαΟυώλτερ Έλιας Ντίσνεϋ
ΦύλοΆνδρας
ΕθνικότηταΗ.Π.Α.
Γεννήθηκε5 Δεκεμβρίου 1901
Απεβίωσε15 Δεκεμβρίου 1966
6403 Ουώλτ Ντίσνεϋ

Δείτε και άλλες πληροφορίες στην ΚΟΜΙΞ Wiki!

Αν μπορείς να το ονειρευτείς, μπορείς να το κάνεις.

Ουώλτ Ντίσνεϋ

Ο Ουώλτ Ντίσνεϋ ήταν σχεδιαστής και σεναριογράφος.

ΒιογραφίαEdit

Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ (Walt Disney) γεννήθηκε στο Σικάγο στις 5 Δεκεμβρίου 1901. Αφού μετήλθε διαφόρων επαγγελμάτων και πήρε μέρος ως οδηγός ασθενοφόρου στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, αποφάσισε το 1920 ότι η δημιουργία κινουμένων σχεδίων ήταν η δουλειά που του ταίριαζε. Αρχικά εργαζόταν για 40 δολλάρια την εβδομάδα (29 Ιανουαρίου 1920). Το 1923 μετακόμισε στην Καλιφόρνια κι έστησε το δικό του στούντιο σ' ένα εγκαταλελειμμένο γκαράζ.

ΉρωεςEdit

Στο ταπεινό αυτό μέρος γεννήθηκε από τη γραφίδα του ο Μίκυ Μάους, η διασημότερη ίσως φιγούρα στην ιστορία των κινουμένων σχεδίων, αλλά και ο Πλούτο, ο Γκούφυ[1], ο Ντόναλντ, και πολλοί άλλοι «χάρτινοι» ήρωες, που τέρπουν και θέλγουν ακόμη και σήμερα εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο, γιατί όχι και ενήλικες!

Το συνολικό του έργοEdit

Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ γύρισε συνολικά 600 ταινίες, κερδίζοντας συνολικά 22 Όσκαρ. Μερικές από αυτές θα μείνουν στην ιστορία των κινουμένων σχεδίων, όπως η «Χιονάτη και οι 7 Νάνοι», η «Μπάμπι», «Η Λαίδη και ο αλήτης» και «Το βιβλίο της ζούγκλας».

ΘάνατοςEdit

Πέθανε στις 15 Δεκεμβρίου 1966 από καρδιακή προσβολή. Υπήρξε μανιώδης καπνιστής και η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί δραματικά εξαιτίας του καρκίνου των πνευμόνων, που τον ταλαιπωρούσε. Η σορός του αποτεφρώθηκε δύο μέρες αργότερα και η τέφρα του τοποθετήθηκε σε κενοτάφιο στο Γκλέντεϊλ της Καλιφόρνιας. Τα λεγόμενα περί παγώματος της σορού του μέχρι να ανακαλυφθεί θεραπεία για τον καρκίνο, που θα τον επαναφέρει στη ζωή, είναι αστικός μύθος.

Στα 43 χρόνια της χολιγουντιανής καριέρας του ασχολήθηκε με κάθε πλευρά της σόου-μπιζ. Στην κυριολεξία διαμόρφωσε αυτό που αποκαλούμε σήμερα λαϊκή ψυχαγωγία, ιδιαίτερα και μέσα από τις Disneyland, τα θεματικά πάρκα, που ο ίδιος εμπνεύστηκε. Για κάποιους, ο Ντίσνεϊ υπήρξε ένας από τις πυλώνες του αμερικάνικου πολιτιστικού ιμπεριαλισμού.

H εταιρία DisneyEdit

Το έργο του συνεχίζει η εταιρεία «Disney», που ίδρυσε το 1923 μαζί με τον αδελφό του Ρόι. Πρόκειται για ένα γίγαντα, πλέον, στον τομέα της ψυχαγωγίας, με τζίρο 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2006), προσωπικό 133.000 υπαλλήλων και σημαντικές επιτυχίες, όπως «Η μικρή Γοργόνα», «Toy Story», «Μουλάν», «Ο βασιλιάς των Λιονταριών» και οι «Πειρατές της Καραϊβικής», η πρώτη ακατάλληλη ταινία (Κ-13) στην ιστορία της Disney.

Ο Ντίσνεϋ στην Ελλάδα

Στις 7 Σεπτεμβρίου του 1963, ο Ουώλτ Ντίσνεϋ επισκέφθηκε την Ελλάδα με αφορμή τα γυρίσματα της ταινίας Στα Κρόσια του φεγγαριού (The Moon-Spinners) στην Ελούντα. Στο ξενοδοχείο όπου κατέλυσε, υπάρχει ακόμα το παλιό βιβλίο επισκεπτών με την υπογραφή του.
Στις πιο γνωστές βιογραφίες του δεν γίνεται λόγος για το σύντομο αυτό ταξίδι, όμως κάποια στοιχεία μπορεί να βρει κανείς στον τύπο και στα κινηματογραφικά επίκαιρα της εποχής.
Η Ελευθερία καταγράφει το χρονικό της επίσκεψης, αναγγέλλοντας, από τις 17 Αυγούστου, την επικείμενη έναρξη των γυρισμάτων:

Η Κρήτη θα είναι το τοπικό πλαίσιο της ταινίας που θα γυρίση τον άλλο μήνα, ο Ουώλτ Ντίσνεϋ. Και η Χαίϋλη Μιλλς και ο Ελάϊ Ουώλλακ [...], γνωστός από τους "Αταίριαστους"όπου έπαιζε και η Μαίρυλιν Μονρόε [...], οι πρωταγωνιστές. Στους δύο αυτούς ηθοποιούς ενδέχεται να προστεθή - σύμφωνα με χθεσινές πληροφορίες αγγλικής εφημερίδος - και η Πόλα Νέγκρι, η παλαίμαχος πρωταγωνίστρια του βωβού κινηματογράφου, που είναι σήμερα 64 ετών.

Στις 4 Σεπτεμβρίου, η ίδια εφημερίδα αναφέρεται στην άφιξη της νεαρής πρωταγωνίστριας:

Έφθασε στην Αθήνα χθες το απόγευμα στις 5 από το Λονδίνο η δεκαεξάχρονη ηθοποιός του κινηματογράφου Χαίηλυ Μιλλς, κόρη του γνωστού ηθοποιού Τζων Μίλλς. Η νεαρά Αγγλίδα ηθοποιός [...] θα μείνη στην Αθήνα δύο ημέρες. Κατόπιν θα μεταβή στην Κρήτη όπου και θα παραμείνη επτά εβδομάδας, προκειμένου να λάβη μέρος στην ταινία του Ντίσνεϋ "Στα κρόσια του φεγγαριού". Στο μεταξύ φθάνει το Σάββατο [7/9/1963] στην Αθήνα ο διάσημος παραγωγός Γουώλτ Ντίσνεϋ, ο ευρύτατα γνωστός με την προσωνυμία “μάγος των κινουμένων σκίτσων”. Ο Ντίσνεϋ το ίδιο βράδυ θα παρακολουθήση στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού την 2α συναυλία της φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης που θα την διευθύνη ο Χέρμπερτ φον Καραγιάν. Την Κυριακή θα αναχωρήση για το Ηράκλειο Κρήτης προκειμένου να διευθύνη ο ίδιος το γύρισμα σκηνών της νέας ταινίας του.

Στο τεύχος της 21ης Σεπτεμβρίου, ο Ταχυδρόμος δημοσιεύει μια συνέντευξη του... "πλάστη των κινούμενων σκίτσων" στον Γιώργο Πηλιχό, στην οποία πληφορούμαστε πόσο συγκινήθηκε από την επίσκεψή του στην Ακρόπολη. Άλλωστε, σύμφωνα με την λεζάντα της φωτογραφίας, η επίσκεψη αυτή σηματοδότησε και το "απόγειο της δόξας του".
Η επίσκεψη του Ντίσνεϋ στην χώρα μας πνίγηκε, κατά κάποιον τρόπο, στην έντονη διεθνή και εγχώρια επικαιρότητα, κάπου ανάμεσα στους τίτλους για την Πορεία στην Ουάσινγκτον του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και την δολοφονία του Τζων Κένεντυ, αλλά και τις συλλήψεις των ηθικών αυτουργών για τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη ή τις συναυλίες του Χέρμπερτ Φον Κάραγιαν στην Αθήνα. Από την άλλη, η ντισνεϋκή ταινία της - επόμενης - χρονιάς είναι η Μαίρυ Πόππινς με την Τζούλι Άντριους, ενώ η Κρήτη θα εκπροσωπηθεί στο Χόλυγουντ με τον πολύ πιο εντυπωσιακό Ζορμπά του Μιχάλη Κακογιάννη.

Ο Ουώλτ Ντίσνεϋ και ο ΝτόναλντEdit

Ο Ουώλτ Ντίσνεϋ δημιούργησε τον Ντόναλντ το 1934, με την μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων The Wise Little Hen (Η Σοφή Κοτούλα) της σειράς Silly Symphony, όπου υποδυόταν έναν ασήμαντο ρόλο. Ο Ουώλτ τον χρησημοποίησε και σε μερικά ακόμα καρτούν, αλλά ο σημαντικότερος ήρωας που δημιούργησε και για τον οποίο έμεινε στην ιστορία είναι βέβαια ο Μίκυ Μάους. Ο άνθρωπος που ουσιαστικά έπλασε τον Ντόναλντ, δεν είναι ο δημιουργός του, αλλά ο Καρλ Μπαρκς.

ΠαραπομπέςEdit

  1. Πρόκειται για 3 ήρωες του σύμπαντος του Μίκυ για τους οποίους η ΝτόναλντWiki δε θα δημιουργήσει άρθρα, γιατί θα παρεκλίνει από τον στόχο της. Μπορείτε να δείτε για αυτούς στην ΚΟΜΙΞ Wiki: Μίκυ Μάους, Γκούφυ και Πλούτο.
Ντόναλντ Ντακ
Γενικά Η βιογραφία του Ντόναλντ Ντακ · Οικογένεια Ντακ · Λιμνούπολη · Το Σπίτι του Ντόναλντ · Το 313 · Φάντομ Ντακ · Πράκτορας Ντακ · Οι Τρεις Καμπαλέρος · Π.Α.Π.Ι. 2991725403 ee23d67ec1
Κοντινά του πρόσωπα Συγγενείς Μπαρούτης Ντακ · Βολκάνα Μακ Ντακ · Ντέλλα Ντακ · Χιούη, Λιούη και Ντιούη Ντακ · Σκρουτζ Μακ Ντακ · Γκαστόνε Γκάντερ · Φέθρυ Ντακ · Γιαγιά Ντακ · Πασχάλης Χήνος · Ντάκυ · Λούντβιχ Φον Ντρέηκ
Φίλοι Νταίζυ Ντακ · Χοσέ Καριόκα · Παντσίτο Πιστόλες · Κύρος Γρανάζης · Μπαμ Μπαμ · Μπόλιβαρ
Ανταγωνιστές Κύριος Τζόουνς · Μουργόλυκοι · Μάτζικα Ντε Σπελ
Projects Οικογένεια του Ντόναλντ Project · Φίλοι και ανταγωνιστές του Ντόναλντ Project · Άλλοι σημαντικοί χαρακτήρες του σύμπαντος των Ντακ Project
Σημαντικοί δημιουργοί Πρωτοπόροι Ουώλτ Ντίσνεϋ · Τζακ Χάννα · Αλ Ταλιαφέρρο · Καρλ Μπαρκς · Τόνυ Στρομπλ · Ρομάνο Σκάρπα · Βίκαρ
Νεότεροι Ντον Ρόσα · Ουίλλιαμ Βαν Χορν · Μάρκο Ρότα · Ντάαν Γίππες · Ντάνιελ Μπράνκα · Μάου Χέυμανς · Φρέντυ Μίλτον · Κάρι Κορχόνεν
Project Δημιουργοί του Ντόναλντ Project
Project Ντόναλντ Ντακ Project